Najciekawsze i najpopularniejsze przepisy kulinarne w sieci!

Te ćwiczenia trwale mogą wyeliminować ból pleców: moja 60-letnia mama wykonuje je każdego ranka – zapomniała czym jest ból

Uporczywy ból pleców nie pozwala Ci normalnie funkcjonować? Mam na to sposób: zestaw prostych ćwiczeń, dzięki którym wyeliminujesz, a na pewno złagodzisz nieprzyjemny ból.

Ćwiczenia te mają także inne korzyści: zwalczają bezsenność, skutecznie łagodzą objawy stresu i napięcia. Aby się odprężyć, warto wykonywać je wieczorem. Nie są to zwyczajne ćwiczenia gimnastyczne, a system pozycji, dzięki którym zadbasz o kondycję kręgosłupa.

Efekty odczujesz już po trzecim treningu. Ciało będzie odprężone, a mięśnie zaczną nabierać siły. Twój sen będzie głębszy i lepszej jakości, zaś ciało zregenerowane. Nie będziesz czuć bólu w dolnym odcinku kręgosłupa oraz w okolicy szyi.

Ćwiczenia są odpowiednie dla każdego bez względu na wiek, więc możesz je polecić także starszym członkom rodziny,

Ćwiczenie 1

Skrzyżuj nogi (usiądź w pozycji „po turecku”). Rozluźnij ciało i wyprostuj plecy.

Wyciągnij lekko szyję do góry, a dłonie oprzyj na kolanach. W tej pozycji pozostań przez kilka minut, odpręż się. Oddychaj spokojnie, głęboko i płynnie.

Ćwiczenie 2

Usiądź z wyprostowanymi nogami. Następnie powoli staraj się dosięgnąć palcami dłoni palców stóp. Pamiętaj, by podczas wydechu rozciągać ciało.

Wtedy mięśnie są bardziej elastyczne i będziesz w stanie łatwiej dosięgnąć stóp. To ćwiczenie powtórz 5 razy.

Ćwiczenie 3

Usiądź na ugiętych nogach, a stopy z tyłu miej rozstawione na szerokość barków. Ręce trzymaj wyciągnięte z tyłu. Powoli pochylaj się do przodu.

Wytrzymaj z przerwami w tej pozycji 3-4 minuty. Odczujesz rozciąganie mięśni lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Pamiętaj o równomiernym i płynnym oddechu.

Ćwiczenie 4

Siedząc połóż prawą rękę na lewym kolanie. Lewą rękę połóż za sobą z tyłu. Powoli obróć się w lewo, odwróć głowę i spójrz w lewo. Głęboko i powoli oddychaj.

Powoli wróć do pozycji wyjściowej – odczujesz rozciąganie bocznych i skośnych mięśni brzucha oraz lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Analogiczne ćwiczenie powtórz z drugą stroną ciała.

Ćwiczenie 5

Połóż się na plecach uginając kolana i łącząc stopy. Płynnie oddychając staraj się rozciągnąć wewnętrzną stronę ud jak najbardziej na boki.

Wytrzymaj w tej pozycji tak długo, jak możesz dopóki czujesz się komfortowo. Maksymalny czas ćwiczenia to dwie minuty.

Ćwiczenie 6

Pozostań w pozycji na plecach. Ugięte nogi przyciągnij do siebie rękoma. Trzymaj dłońmi za kolana. Odczujesz rozciąganie mięśni ud i dolnej części kręgosłupa.

Na początku to ćwiczenie może wydawać się trudne i mniej komfortowe, ale po pewnym czasie stanie się bardzo relaksujące i przyjemne. Pamiętaj, by cały czas płynnie i głęboko oddychać.

Ćwiczenie 7

Połóż się na plecach i rozłóż ramiona na boki. Prawe kolano przyciągnij do klatki piersiowej. Obróć następnie ciało w lewo, do tyłu, ale ramiona pozostaw w tej samej pozycji.

Pozostań tak przez 3 minuty, a następnie wykonaj analogiczne ćwiczenie z drugą stroną ciała. Jest to ćwiczenie bardzo pomocne dla osób odczuwających częste bóle pleców, zwłaszcza odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz kości ogonowej.

You might also like

Comments are closed.

error: Zakaz kopiowania treści!