Najciekawsze i najpopularniejsze przepisy kulinarne w sieci!

Ból rwy kulszowej – Pozbądź się go dzięki tym ćwiczeniom. Stosuje od dawna i jest efekt

Rwą kulszowa objawia się długotrwałym oraz bolesnym bólem pleców oraz nóg.

Choroba ta zwykle kojarzy nam się z osobami starszymi, lecz prawdą jest, że już po 30 roku życia mogą pojawić się jej pierwsze objawy. Ponieważ z roku na rok coraz więcej osób zmaga się z rwą kulszową, poniżej przedstawiamy Ci kilka prostych ćwiczeń.

Skutecznie pomogą Ci zwalczyć bolesny ból oraz zapobiec mu w przyszłości. Zanim jednak pokażemy Ci jak skutecznie walczyć z chorobą, przedstawimy kilka podstawowych informacji, które musisz wiedzieć o rwie kulszowej.

Czym jest rwa kulszowa?

Rwa kulszowa to utrzymujący się od kilku miesięcy do nawet kilku lat ból, spowodowany podrażnieniem lub uszkodzeniem nerwu kulszowego. Ból towarzyszący rwie kulszowej może być bardzo dotkliwy, lecz jej objawy mogą się przejawiać także jako drętwieniem i mrowieniem nóg.

W niektórych przypadkach do objawów bólowych dołączają także objawy neurologiczne, takie jak zaburzenia czucia lub tzw. ‚opadanie stopy’. Ze względu na położenie nerwu kulszowego, ból może pojawić się od łydki po pośladek, a także na obszarze pleców.

Jak leczyć rwę kulszową?

Rwę kulszową leczy się zazwyczaj poprzez podanie pacjentowi leków przeciwzapalnych oraz rozkurczowych. Czasami jednak leki nie są wystarczająco skuteczne, dlatego pomocna może okazać się odpowiednia rehabilitacja oraz wdrożenie odpowiednich ćwiczeń.

Świetnie może sprawdzić się tutaj joga, która rozciągnie mięśnie kończyn dolnych oraz pleców. Ćwiczenia są bardzo proste i nie powinny sprawić Ci większych trudności, a ich regularne wykonywanie pomoże zwalczyć objawy choroby.

Skręt na krześle

Do wykonania tego ćwiczenia potrzebne Ci będzie krzesło. Postaw je przed sobą i połóż na nim prawą nogę (udo i łydka powinny stanowić kąt prosty). Lewą rękę oprzyj na prawym kolanie, prawą na biodrze.

Zwracając uwagę na to, aby biodra, miednica oraz nogi pozostawały w bezruchu, skręcaj górną część ciała w lewo i prawo przez ok. 30 sekund. Następnie oprzyj na krześle lewą nogę i powtórz ćwiczenie.

Przyciąganie kolan

Połóż się wygodnie na plecach, przyciągając do klatki piersiowej jedno kolano, jednocześnie trzymając drugą nogę wyprostowaną na ziemi. Przytrzymaj przyciągniętą nogę przez kilka sekund, a następnie powtórz ćwiczenie z drugą nogą. Całość wykonaj kilka razy.

Skręcanie kolan

Połóż się na plecach. Ręce rozłóż na boki tak, aby tworzyły linię prostą z linią ramion. Nogi ugnij w kolanach, a następnie połóż je ugięte po jednej stronie ciała.

Przytrzymaj kolana w takiej pozycji, a następnie przenieś je na drugą stronę ciała. Powtórz ćwiczenie kilka razy.

Skręt pojedynczego kolana

Połóż się na plecach w pozycji z ćwiczenia nr 3. Ugnij w kolanie tylko jedną nogę, a drugą pozostaw prostą na ziemi.

Przenieś ugiętą nogę na stronę wyprostowanej, a kolano przytrzymaj lekko ręką. Przytrzymaj nogę kilka sekund, a następnie powtórz ćwiczenie z drugą nogą.

Wypad ze skrętem

Zrób wypad jedną nogą do przodu i lekko pochyl się do przodu. Górną część tułowia skręć w stronę nogi, która znajduje się z przodu.

Łokieć przeciwnej ręki oprzyj na kolanie nogi, która jest z przodu i pozostań w tej pozycji kilkanaście sekund. Następnie powtórz ćwiczenie z drugą nogą.

Siad ze skrętem

Usiądź na ziemi z wyprostowanymi nogami. Jedną nogę zegnij tak, aby stopa znajdowała się pod pośladkiem. Drugą nogę załóż za kolano, a górną część tułowia skręć w przeciwną stronę. Wytrzymaj w takiej pozycji kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund, a następnie powtórz ćwiczenie zmieniając nogę.

Koci grzbiet

To ćwiczenie od małego zna chyba każdy z nas. Klęknij na ziemi, oprzyj ręce na ziemi i rozłóż ciężar ciała równomiernie na ręce i nogi.

Naprzemienne wypychaj plecy do góry i do dołu utrzymując się w każdej pozycji przez kilkanaście sekund.

Skłony

Klęknij na ziemi, a następnie usiądź pośladkami na piętach. Ręce wyciągnij przed siebie wyprostowane, a następnie połóż je na ziemi, starając się je położyć jak najdalej od siebie.

You might also like

Comments are closed.

error: Zakaz kopiowania treści!