Najciekawsze i najpopularniejsze przepisy kulinarne w sieci!

Domowa Chałwa – O wiele lepsza niż sklepowa. Zrobisz ją w kilka chwil

Od dawna wiadomo, że cokolwiek stworzone w domu jest lepsze i zdrowsze od produktów. które można zakupić w sklepie.

Wersje sklepowe chałwy mają w sobie dodatkowe utwardzacze oraz substancje utrwalające. Zamiast miodu mają w składzie olej palmowy. W trosce o nasze zdrowie, lepiej przygotować taka chałwę w domu samodzielnie.

Chałwa powinna zawierać miód oraz mielone ziarna, bo to jest właśnie spaja całość w jedna spójną i smaczną masę.

Chałwę uwielbiają zarówno dorośli jak i dzieci. Nie znam osoby, która nie lubi tego przysmaku. Samodzielne przygotowanie chałwy jest wręcz banalnie proste.

Składniki tej chałwy są całkowicie naturalne i zdrowe.

Mimo, że większość zdrowych rzeczy jest raczej mało smaczna, to ta chałwa jest tego przeciwieństwem. Jest jednocześnie smaczna i zdrowa.

Dodatkowo czas wykonania takiej chałwy to nie więcej niż 10 minut. Taka chałwa jest idealnym dodatkiem do pysznej kawy lub aromatycznej herbaty.

Składniki:

  • 200 g – nasion słonecznika
  • 100 g – orzechów arachidowych
  • 2 – 3 łyżki – płynnego miodu (jego ilość najlepiej dostosować do uwielbianej prze nas konsystencji chałwy)

Przygotowanie:

Pestki słonecznika zmiel używając do tego blendera lub standardowego młynka do kawy. Zmielone pestki przesyp do miski.

Z orzeszkami arachidowymi postępuj dokładnie tak samo jak z pestkami słonecznika i również dodaj do miski. Następnie do naszych składników dodaj miód i dokładnie wymieszaj.

Gotowa masę przełóż na folię spożywczą i zwiń w rulon. Zamiast folii możesz użyć również formy lub pudełka.

Aby miód stężał i wszystkie składniki przeszły jego smakiem, schowaj masę do lodówki na około 1 godzinę. Jeśli masz więcej czasu możesz trzymać dłużej niż godzinę.

W tak prosty sposób nasza chałwa jest już gotowa i przyszedł czas na rozkoszowanie się jej smakiem i dzieleniem z innymi.

Przed mieleniem orzeszków oraz nasion możesz je podsmażyć na suchej patelni. Pamięta, aby odczekać aż wystygną.

Aby uzyskać bardziej orzechowy smak, ziarenka muszą być delikatnie podprażone, natomiast aby smak był bardziej gorzkie to ziarenka muszą być przypalone.

Życzę smacznego!

You might also like

Comments are closed.

error: Zakaz kopiowania treści!