Jak odmłodzić swój mózg: Naucz również swoją babcię – neurolog zdradził najprostszy sposób na poprawę pamięci

Nie poddawaj się! Mózg człowieka działa w skomplikowany sposób, gdzie jego lewa półkula skupia się na wypowiedzeniu słowa, prawa zaś w pierwszej kolejności rozpoznaje właśnie kolor.

Ćwiczenie ma na celu poprawę koncentracji oraz współpracy ze sobą obu półkul Twojego mózgu. Regularnie je wykonując zmniejszasz także swoje szanse na zachorowanie na Alzheimera!

Ćwiczenie 2 – stół Schulte

Kolejnym ćwiczeniem, które doskonale sprawdzi się w poprawieniu kondycji Twojego umysłu jest stół Schulte. Ta forma ćwiczenia mózgu polega na obserwowaniu planszy z liczbami oddalonej od naszej wzroku o ok. 30 – 35 cm.

Nie poruszaj głową ani oczami. Skup swoją uwagę na liczbach, które znajdują się pośrodku planszy, a stosując widzenie peryferyjne spróbuj objąć wzrokiem wszystkie liczby znajdujące się na planszy.

Postaraj się znaleźć wszystkie liczby po kolei – od 1 do 25, pamiętając, aby nie odrywać wzorku od środka planszy.

Ćwiczenie to pozwala na rozwinięcie zdolności widzenia peryferyjnego oraz skutecznie poprawia naszą uwagę oraz szybkość czytania.

Ćwiczenie 3 – ćwiczenie palców

You might also like

Comments are closed.

error: Zakaz kopiowania treści!