Najciekawsze i najpopularniejsze przepisy kulinarne w sieci!

Zapomnij o brzuszkach i bieganiu: Kilka najlepszych ćwiczeń, które każda kobieta po 40 roku życia powinna wykonywać co tydzień

Wraz ze zmianami widocznymi w środowisku kobieta może również zauważyć zmiany, które dzieją się w jej ciele.

Z pewnością wszyscy widzą, iż ciało osób w kwiecie wieku różni się od tych które prezentują młode dziewczyny. Jednak nie tylko skóra zmienia swój wygląd, należy również zwrócić uwagę na strukturę mięśni oraz kości, które również drastycznie się zmieniają.

Jeśli zauważa się zwiększenie masy, której wcześniej nie było można powiązać ją ze zmianami hormonalnymi kobiet. Poniżej znajdują się ćwiczenia, które polecane są dla kobiet starszych które powinny być wykonywane systematycznie.

Są one idealne, aby utrzymać swoje zdrowie oraz wzmocnić swoje mięśnie a do tego można pozbyć się zbędnych kilogramów.

Bieganie to niekoniecznie dobre posunięcie

Nie poleca się biegania dla Pań po 40 roku życia. W tym wieku stawy nie są w tak dobrej kondycji jak wcześniej co może spowodować kłopoty zdrowotne. Jeśli wcześniej nie biegało się systematycznie i dopiero w wieku 40 lat zaczyna się przygodę z bieganiem- to nie jest dobry pomysł. Jeśli jednak koniecznie musi się biegać w tym przypadku należy porozmawiać z lekarzem.

Więc jak ćwiczyć w tym wieku?

Aby ćwiczenia przynosiły zamierzone rezultaty, czyli poprawiały sprawność i wzmacniały należy wykonywać je przynajmniej raz w tygodnia, lecz zalecane jest, aby ćwiczyć każdego dnia.

Mięśnie brzucha, kręgosłup oraz plecy

Należy rozpocząć ćwiczenia od ułożenia ciała twarzą do podłogi, następnie należy lekko zgiąć ręce w łokciach, ręce ułożyć na podłodze i delikatnie unieść głowę tak aby nie leżała na ziemi. Zadaniem jest, aby w tak ułożonej pozycji jak najbardziej wyprostować swoje ciało i trzymać taką pozę przez około 2-5 sekund. Takie ćwiczenie należy powtarzać 30 razy bez przerywania na inne czynności.

Pośladki, uda i brzuch

Przy tym ćwiczeniu należy uklęknąć a swoje dłonie ułożyć na podłodze. Ważne jest, aby plecy były całkowicie proste. Zadaniem jest, aby unosić raz jedną nogę a raz drugą tak aby zgiętą nogą dotknąć jak najwyżej pamiętając, aby stopy były ciągnięte w stronę głowy. Takie ćwiczenie należy wykonywać 15 razy-każda noga. Każde podciągnięcie należy utrzymać od 3 do 5 sekund.

Brzuch oraz kręgosłup

W tym ćwiczeniu należy zająć pozycję na plecach, na wznak. Zadaniem jest, aby podnosić i utrzymać je jak najwyżej. Podnosimy jedną nogę- trzymamy jak najwyżej a następnie dokładamy do niej drugą nogę. Ćwiczenie wykonujemy 30 razy po 10 sekund.

Kolana

To ćwiczenie posiada kilka wersji. Można je wykonywać leżąc na plecach- podnoszenie kolan jak najbliżej klatki piersiowej.

Wykonać można je również stojąc- zadaniem jest podciągnięcie kolan do klatki piersiowej.

Trzecia opcja to pozycja siedząca- siedząc na krześle należy podciągać nogi do klatki piersiowej. Można je wykonywać w każdym miejscu.

Podnoszenie rąk i nóg

Najprostsze ze wszystkich ćwiczeń a zarazem skuteczne. Zadaniem jest podnoszenie naprzemienne nóg i rąk (lewa ręka-prawa noga itd.) Należy w tej pozycji pozostać kilka sekund. W ten sposób ćwiczą się pośladki i dolna część pleców.

You might also like

Comments are closed.

error: Zakaz kopiowania treści!