Najciekawsze i najpopularniejsze przepisy kulinarne w sieci!

Śliwki, garść płatków owsianych… – zawsze pamiętaj o tym przepisie: Ratunek dla wzroku, kości po 40stce!

Aby być zdrowym i cieszyć się piękną figurą, musisz zdrowo się odżywiać i być aktywnym fizycznie. Szczególnie kobiety po czterdziestce powinny zwrócić większą uwagę zdrowe odżywianie i aktywne spędzanie czasu.

Zdecydowanie nie możesz omijać spożywania śniadania, pokażemy Ci przepis na fantastycznie zdrowe śniadanie, które pomoże Ci pozbyć się nadmiaru tłuszczu z organizmu w oszałamiającym tempiePołączenie tych składników wzmocni Twoje zdrowie a nawet zwalczy objawy menopauzy.

Właściwości połączenia śliwek i płatków owsianych

  • walczy z zaparciami, dba o zdrowie jelit,
  • obniża poziom cholesterolu we krwi
  • rozpuszcza nadmiar tkanki tłuszczowej, oczyszcza organizm,
  • zawiera witaminę E i dziesięciokrotnie więcej witaminy C niż cytryna,
  • korzystnie wpływa na zdrowie nerek,
  • walczy z anemią,
  • poprawia pamięć,
  • spowalnia proces starzenia,
  • zwalcza stany zapalne,
  • pomaga w profilaktyce cukrzycy,
  • łagodzi objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego i skurczów menstruacyjnych,
  • przyspiesza gojenie się ran.

Składniki:

  • 300 ml kefiru, jogurtu naturalnego lub mleka
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • 1 łyżka mielonego siemienia lnianego
  • 3-4 sztuki suszonych śliwek

Przygotowanie:

1) Przygotuj danie na śniadanie już wieczorem. Wsyp śliwki do 100 ml wrzącej wody i odstaw na 5-10 minut.

2) W misce wymieszaj nasiona lnu, płatki owsiane oraz kefir, dodaj śliwki. Powstałą mieszaninę włóż do lodówki i spożyj rano.

Jaki wpływ ma to połączenie na organizm?

Zdrowe kości

Co najważniejsze, substancje zawarte w śliwkach, siemieniu lnianym i płatkach już w ciągu 30 minut dostają się do układu odpornościowego i dlatego mogą go wzmocnić bardziej niż jakiekolwiek sztuczne witaminy czy biostymulatory. Polifenole docierają również do tkanki kostnej i działają jako ochrona nie tylko przed zużyciem, ale także przed chorobami zapalnymi stawów i kości.

Pomogą w zaparciach

Jest to łagodny, ale bardzo skuteczny środek przeczyszczający. Jeśli regularnie masz problemy z zaparciami, przed każdym posiłkiem spożywaj 3 suszone śliwki, które wcześniej zostawisz na chwilę namoczone w gorącej wodzie.

Dla serca

Polifenole, potas i inne składniki odżywcze zawarte w tym śniadaniu wspierają zdrowie i elastyczność ścian naczyń krwionośnych, wzmacniają mięśnie serca, normalizują tętno. Osoby, które regularnie spożywają te suszone owoce, znacznie zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób serca.

Na nerki

Składniki te działają moczopędnie, pomagają radzić sobie z ciężkimi obrzękami, poprawiają pracę nerek, wspomagają usuwanie toksyn z organizmu.

Dla oczu

Mieszanka bogata w witaminę A pozytywnie wpływa na wzrok. Dlatego są przeznaczone dla osób, które np. dużo czasu spędzają przy komputerze.

Bomba odpornościowa

Śliwki, płatki, siemię lniane = bogate źródło składników odżywczych. Osoby, które spożywają je codziennie, są mniej narażone na choroby związane z niedoborem witamin.

You might also like

Comments are closed.

error: Zakaz kopiowania treści!