Najciekawsze i najpopularniejsze przepisy kulinarne w sieci!

3-dniowy detoks dla oczyszczenia organizmu. Dzięki temu Twoja waga spadnie w dół

Wyniki przeprowadzonego badania przez Światową Organizację Zdrowia wskazują, że nadmierna ilość cukru przyczynia się do otyłości oraz wiąże się z nadwagą. Węglowodany i tłuszcze odpowiadają za przyrost wagi jednakże cukier przyczynia się do tego stanu jeszcze bardziej.

Obecnie cukier można znaleźć wszędzie – począwszy od miodu, rodzynki po banany i inne owoce. Cukier wpływa również na zdrowie – przyczynia się do odczucia zmęczenia, depresji, bólów głowy, a nawet zapalenia zatok czy też zbyt nadmiernej senności. Nadmierna ilość spożytego cukru może zwiększać ryzyko nawet raka lub cukrzycy.

Rezygnacja z cukru jest zapewne ciężka. Z początku można odczuć typowe objawy jakie są np. podczas nałogu, czyli nadmierna ochota na coś słodkiego. W związku z tym zaleca się stopniowe i powolne odstawienie tego negatywnego czynnika, aby przyzwyczaić organizm.

3 – dniowy detoks, czyli propozycja posiłków:

1 dzień:

Na śniadanie szklanka płatków owsianych z dodatkiem migdałów lub jajecznica z 3 jajek z dodatkiem szpinaku, który jest niezwykle zdrowy. Na drugie śniadanie można zjeść miskę orzechów.

Obiad można przygotować serwując pierś z kurczaka z ugotowaną piżmową dynią z dodatkiem marchewki z burakami, pasternakiem i rzepą oraz fasola i migdałami. Kolacja to gotowana ryba z dodatkiem miski zielonej fasolki bądź łosoś ze smażonymi pieczarkami i brokułami.

2 dzień:

Kolejnego dnia na śniadanie można zjeść kubek ciętego owsa z dodatkiem jagód i nasionami czy też migdałami, ewentualnie jajecznicę z 3 jajek ze szpinakiem. Na drugie śniadanie także miska orzechów.

Obiad może występować w postaci grillowanej cukinii z żółtą i czerwoną papryką z dressingu z octem, cytryną i tymiankiem lub sałatka z posiekaną zieloną oraz czerwoną kapustą ze startą marchewką z dodatkiem oliwy z oliwek, sokiem z cytryny solą natką pietruszki.

Na kolację zaleca się ugotowane na parze zielone warzywa casserole i fasolowa zupa albo pieczony dorsz ze smażoną chińską kapustą z dodatkiem prażonych brukselek i rzepą.

3 dzień:

Ostatniego dnia detoksu można zjeść kubek ciętego owsa z jagodami lub nasionami czy też omlet z 3 jaj z dodatkiem krewetek i sałatką z rzodkiewki, orzechów w połączeniu z kapustą. Na drugie śniadanie ponownie miska orzechów.

Obiad może być skomponowany z pieczonego udka z kurczaka szałwią, cytryną i tymiankiem lub pieczony kurczak, ale z tymiankiem, czerwoną cebulą i czarnymi oliwkami. Na kolację można przygotować grzyby z wywaru z dodatkiem czosnku , cebuli, marchewki, selera, tymianku oraz liściem laurowym.

Zamiennikiem może być pełnoziarnisty makaron z mięsem polane sosem grzybowo – pomidorowym z dodatkiem bazylii.

Występuje kilka alternatyw dla słodkich napojów:

  • woda detoksykująca – wystarczy posiekać grejpfrut, jagody, pomarańcze i truskawki z dodatkiem rozmarynu/mięty. Należy wszystko wrzucić do słoika z wodą i pić codziennie,
  • herbata – niesłodzona ziołowa lub zielona 3 razy dziennie,
  • kawa – wyłącznie 1 szklanka niesłodzona dziennie.

Najważniejsze to przestrzegać zdrowych zasad żywieniowych, a efekty będą widocznie z upływem czasu. Również samopoczucie poprawi się na lepsze.

You might also like

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.