Najciekawsze i najpopularniejsze przepisy kulinarne w sieci!

Ważne zasady zdrowej diety od rosyjskiego dietetyka. Przedstawiamy specjalną metodę odchudzania

DIETA ALEKSIEJA KOWALKOWA – SKUTECZNA METODA ODCHUDZANIA

 

Jednym z bardziej rozpoznawalnych współczesnych dietetyków jest Alexey Kovalkov. Jeszcze 10 lat temu mężczyzna sam borykał się z dużą nadwagą. Zmotywowany do zrzucenia zbędnych kilogramów, zaczął pogłębiać swoją wiedzę dotyczącą dietetyki, aż w końcu sam opracował profesjonalny program żywienia, który pomógł już setkom ludzi w utracie wagi.

Kovalkov trzymając się swojego planu, schudł 52 kilogramy w zaledwie sześć miesięcy. Doktor zdecydował się iść dalej ścieżką dietetyki, dlatego otworzył specjalną klinikę, w której codziennie pomaga pacjentom w osiągnięciu wymarzonej wagi.

Lekarz zaznaczał, że aby osiągnąć sukces w trudnym procesie odchudzania, należy pamiętać o indywidualnym dla każdego przybieraniu na wadze.

To bardzo ważne, by pamiętać o tym, że każdy ma inną przemianę materii i żaden program nie zadziała dla każdego tak samo. Dodatkowo, należy jasno wyrażać swoje cele i brać odpowiedzialność za proces odchudzania.

Doktor wyznawał zasadę, że dieta to nie tylko program żywienia, a po prostu styl życia.

Początkowy etap polega na tym, aby jak najaktywniej spędzać każdy dzień. Warto zaopatrzyć się w krokomierz, który będzie nas powiadamiał o przebytych krokach. Optymalna ilość kroków to od 8000 do 12000 dziennie. Jedzenie, którego należy unikać to przede wszystkim wszelkie fast foody, generalnie węglowodany, produkty mączne, słodycze oraz napoje gazowane.

Ważnym elementem diety jest oczyszczanie przewodu pokarmowego, gdyż w tym miejscu często odkłada się jedzenie, przez które jesteśmy wzdęci. Zmieniając swoje nawyki na lepsze, jesteśmy w stanie zrzucić od 3 do 5 kg. To bardzo imponujący wynik.

Główny etap odchudzania polega na syntezie ćwiczeń siłowych ze zbilansowaną dietą.

Należy pamiętać również o codziennym ruchu – chodzeniu.  Zachowując odpowiedni balans między wysiłkiem fizycznym a żywieniem, jesteśmy w stanie chudnąć 100-200 g dziennie. Etap trwa aż pacjent osiągnie zadowalające efekty.

Najważniejsze w całej diecie jest utrzymanie osiągniętego celu i uniknięcie efektu jojo. Jest to niewątpliwie najtrudniejszy etap w całej diecie. Statystycznie trwa ok. 12-18 miesięcy. Przez ten okres, pacjent uczy się przyzwyczajać do nowych nawyków oraz zdrowego żywienia, aż wejdzie mu w krew i naturalnie będzie aktywnie spędzał czas.

Najważniejszymi punktami asymilacji do nowego trybu życia są:

  • 8000 – 12000 kroków dziennie
  • jedzenie odpowiednich pokarmów
  • zapewnianie sobie wszystkich wartości odżywczych

Prawidłowe żywienie

Pierwszym ważnym elementem diety są niskotłuszczowe produkty białkowe. Z pomocą przychodzą nam jajka. Kovalkov poleca jedzenie 2 jajek na twardo codziennie przed snem. Twoim sprzymierzeńcem staną się otręby. Staraj się jeść ich dużo, ponieważ już mała porcja zapewnia poczucie sytości.

Dodatkowo takie produkty nie odkładają się w tkance tłuszczowej. Aby ułatwić naszym jelitom pracę oraz pozbyć się wzdętego brzucha, Aleksiej Kovalkov zachęca do spożywania jak największej ilości błonnika. Nie zapominaj uwzględnić w swojej diecie warzyw liściastych, ogórków, ziół oraz papryki.

Takie produkty są w stu procentach bezpieczne dla naszego organizmu i można spożywać je w nieograniczonych ilościach. Wielu pacjentów w sytuacjach stresowych sięga po jedzenie. Pozwala im to choć na chwilę uwolnić się od problemów.

Niestety, pochłanianie niekontrolowanych ilości jedzenie może łatwo odbić się na naszej wadze. Lekarz zaleca spożywanie orzeszków piniowych, które dzięki zawartej w nich L-argininie sprawiają, że człowiek lepiej radzi sobie ze stresem. Ponadto, L-arginina pomaga organizmowi w walce z nadmiarem tkanki tłuszczowej.

Odpowiednie śniadanie powinno składać się z węglowodanów złożonych np. płatki owsiane.

Zapewniają one zapas energii oraz poczucie sytości na długie godziny. Każdy organizm jest inny, dlatego należy obserwować zmiany w nim zachodzące oraz indywidualnie dobierać plan pod siebie. Dietetyk zaznacza, że aby jego plan pomoże zrzucić 5 zbędnych kilogramów.

Jednak jeśli problem leży głębiej, należy udać się do wykwalifikowanego lekarza i pod jego nadzorem stosować wybraną dietę.Jeśli chcemy utrzymać efekty, musimy na bieżąco monitorować stan zdrowia orz robić badania kontrolne.

Kovalkov wyróżnia jednak jedną uniwersalną zasadę, do której stosować powinien się każdy. Według niego powinniśmy wykluczyć z naszych jadłospisów cztery produkty:

  • cukier i produkty z nim związane
  • produkty mączne
  • ziemniaki
  • biały ryż

Mamy nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny w walce z nadwagą oraz życzymy powodzenia na drodze chudnięcia!.

You might also like

Comments are closed.

error: Zakaz kopiowania treści!