Najciekawsze i najpopularniejsze przepisy kulinarne w sieci!

18 produktów, które oczyszczają tętnice i chronią przed atakiem serca. Jedz to, by żyć dłużej

Choroby układu krążenia są jedną z najczęstszych przyczyn przedwczesnych śmierci i poważnego pogorszenia jakości życia w krajach wysoko rozwiniętych.

To  przypadłość cywilizacyjna, związana z niewłaściwym  stylem życia. Za mało ruchu, dieta bogata w cukry i  tłuszcze nasycone, nieograniczony niemal dostęp do mięsa powodują, że wiele osób cierpi z powodu zbyt wysokiego poziomu cholesterolu. Płytki cholesterolowe prowadzą do zapychania się naczyń krwionośnych i choroby wieńcowej.

Innym problemem jest nieustanny pośpiech i wysoki poziom stresu. W połączeniu z niewłaściwą dietą i zbyt wysokim spożyciem rozmaitych używek, tworzą one środowisko niemal idealne do rozwoju groźnych chorób serca i układu krążenia.

Nie jesteśmy jednak skazani na utratę zdrowia i sprawności.

Możemy sobie pomóc, wprowadzając niewielkie modyfikacje swojego stylu życia. Nieco więcej ruchu i wprowadzenie do diety kilku zdrowych produktów sprawi, że poziom złego cholesterolu spadnie, obniży się ciśnienie krwi, a  wydajność układu krążenia i ogólne samopoczucie ulegną poprawie.

Zdrowe tłuszcze – oliwa, awokado, orzechy i ryby morskie

Chcąc zadbać o zdrowie  i układ krążenia, decydujemy się często na zmianę diety i ograniczenie tłuszczu. Trzeba jednak pamiętać, że unikać powinniśmy tłuszczów nasyconych, podczas gdy tłuszcze nienasycone są niezbędne w prawidłowej, zbilansowanej diecie.

Nienasycone kwasy tłuszczowe  zawarte w  tłustych rybach morskich, takich jak łosoś, tuńczyk, makrela czy śledzie, a także oliwie z oliwek, orzechach i owocach awokado pozwalają obniżyć poziom złego cholesterolu.

Dodatkowo, przeciwdziałają chorobom neurodegeneracyjnym, a zawarte w nich minerały pozwalają regulować procesy witalne organizmu.

Bogate źródło antyoksydantów – kawa, zielona herbata i soki z cytrusów

Kawa, zielona herbata i świeżo wyciśnięte soki owocowe to bogate źródło antyoksydantów, pozwalających na eliminację szkodliwych wolnych rodników. Dodatkowo, witamina C zawarta w sokach pomaga wzmacniać ściany naczyń krwionośnych.

Przyprawy poprawiające krążenie – kurkuma, cynamon

Substancje aktywne zawarte w kurkumie i cynamonie obniżają ciśnienie, oczyszczają złogi żylne, dodatkowo zmniejszając stany zapalne w organizmie i ułatwiając spalanie tłuszczu.

Świeże owoce

Granaty i arbuzy działają rozszerzająco na naczynia krwionośne. Nawadniają, obniżają ciśnienie, dostarczają witamin. To pyszny sposób na poprawę stanu zdrowia!

Zielone warzywa

Zielone warzywa, takie jak brokuły, szparagi lub szpinak,  to bogate źródło kwasu foliowego, witamin z grupy B, potasu. Oczyszczają tętnice i obniżają ciśnienie krwi. Stanowią również nieocenione wsparcie w walce z nadprogramowymi kilogramami.

Produkty pełnoziarniste

Produkty pełnoziarniste to źródło witaminy B, antyoksydantów, błonnika i wielu mikroelementów, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Stanowią one również sprzymierzeńca w walce z problemami układu krwionośnego.

Algi – bomba witamin i minerałów

Sproszkowane algi, dodawane do potraw i koktajli, stanowią zdrowe źródło łatwo dostępnych minerałów, witamin i antyoksydantów.  Dzięki algom walka o zdrowe serce i układ krwionośny jest dużo łatwiejsza.

Wprowadzenie niewielkich zmian w diecie i stylu życia oraz wykorzystanie korzystnych zdrowotnie produktów pomoże zapanować nad ewentualnymi problemami ze strony układu krążenia. To niewielka cena za zdrowie!

You might also like

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.

error: Zakaz kopiowania treści!