Najciekawsze i najpopularniejsze przepisy kulinarne w sieci!

To bardzo pomaga: Oto 3 proste ćwiczenia na poprawę postawy oraz na „garb” na szyi

Coraz więcej osób cierpi z powodu bólów w obszarze kręgosłupa szyjnego. Te osoby łatwo poznać, bo często przyjmują one bowiem charakterystyczną postawę – wysuwają głowę do przodu.

Ból kręgosłupa szyjnego związany jest z naciskiem jaki wywierany jest na mięśnie. Jest to skutkiem przyjmowania nieprawidłowej postawy ciała. W takiej sytuacji konieczna jest korekta, która polega na cofnięciu głowy do prawidłowego położenia. Poniżej znajdziesz trzy ćwiczenia, które ci w tym pomogą.

Ćwiczenie nr 1

Stań prosto. Oprzyj palec wskazujący i środkowy na podbródku i delikatnie cofnij głowę. Pamiętaj aby podczas ćwiczenia czuć się komfortowo. Jeśli pojawi się ból zmniejsz odchylenie głowy. Ćwiczenie możesz wykonać na dwa sposoby. Podaną sekwencję ruchów powtórz 10-15 razy lub pozostań w pozycji tylnej przez około 10 sekund (powtórz 5 razy).

Ćwiczenia nr 2

Stań prosto. Ręce ustaw w pozycji „W”. Wykonaj ruch polegający na jednoczesnym pchnięciu łokci w dół i do tyłu. Pamiętaj aby ramiona ciągnąć w dół, nie wypychać ich w górę oraz nie wyciągać głowy do przodu (powinna ona pozostawać w takiej pozycji jak w ćwiczeniu nr 1). W takiej pozycji powinieneś poczuć skurcz w placach. Pozostań w tej pozycji przez około 5 sekund. Ćwiczenie potwórz 5 razy.

Ćwiczenie nr 3

Stań prosto. Unieś ręce, tak aby twoje ciało tworzyło literę „Y”. Nie podnoś ramion i nie wysuwaj głowy. W pozycji „Y” cofnij dłonie jak najdalej możesz, pamiętaj jednak aby było to dla ciebie komfortowe. W tej pozycji pozostań przez dwa oddechy.

Następnie przyciągnij łokcie, aby ręce utworzył literę „W”. Ponownie wykonaj dwa oddechy.

W kolejnym kroku przyciągnij łokcie do boków, przedramiona powinny być równoległe do ziemi (tworząc literę „L”).

W ostatnim kroku podnieś ręce, tworząc literę „T”, czyli tak aby całe ręce były równoległe do ziemi. Dłonie skieruj do przodu, nie unoś ramion i nie wysuwaj głowy. Ściągnij ramiona. Wytrzymaj w tej pozycji 2 oddechy.

Regularne wykonywanie tych ćwiczeń poprawi twoją postawę i znacząco zredukuje bóle kręgosłupa.

You might also like

Comments are closed.

error: Zakaz kopiowania treści!