Najciekawsze i najpopularniejsze przepisy kulinarne w sieci!

4 ćwiczenia które łagodzą ból pleców w 10 minut – Nic nie pomaga mi bardziej!

Doświadczony neurochirurg zdrada 4 ćwiczenia które łagodzą ból pleców w 10 minut!

Dzisiejszy tryb życia, brak ruchu, siedząca praca, sprawiają że aż 54% osób cierpi z powodu bólu pleców, który w znaczący sposób wpływa na jakość naszego życia. Warto zmierzyć się z tym problemem zanim będzie za późno. Na początek warto sięgnąć po środki zachowawcze jakimi jest fizjoterapia.

Na pomoc przychodzą nam ćwiczenia opracowane przez doświadczonych neurochirurgów które nie tylko niwelują ból, ale dodatkowo wzmocnią nasze mięśnie głębokie dzięki czemu nasze plecy odczują wyraźną ulgę. Poniżej prezentujemy sposób ich prawidłowego wykonywania:

1. ćwiczenie

Kładziemy się na plecach, lewą nogę zginamy w kolanie, a prawą prostujemy i łapiemy obiema rękami na wysokości uda, łopatki dociskamy do podłoża. Prawidłowo wykonane ćwiczenie pozwala poczuć jak mięśnie ud i łydek się rozciągają. Wytrzymujemy 10 sekund i powtarzamy 2 razy na każdą nogę. W ten sposób wzmacniamy i rozciągamy wiele partii mięśniowych.

2. ćwiczenie

Kładziemy się na plecach, zginamy obie nogi w kolanach i przyciągając je do klatki piersiowej, obejmujemy je jednocześnie rękoma jakbyśmy chcieli je przytulić, im mocniej się przytulimy, tym większą pracę odczujemy w dolnej części pleców i ud. Wytrzymujemy 20 sekund i powtarzamy 2 razy. W ten sposób poprawiamy elastyczność i krążenie w dolnej części pleców.

3. ćwiczenie

Kładziemy się na plecach z jedną nogą przyciągnięta do klatki piersiowej, a drugą wyprostowaną na podłodze. Staramy się poczuć pracę mięśni w biodrach i udach. Wytrzymujemy 20 sekund i powtarzamy 2 razy na każdą nogę. To ćwiczenie działa podobnie jak poprzednie dodatkowo rozluźnia uda korygujący kręgosłup i jego mięśnie.

4. ćwiczenie

Kładziemy się na plecach odkładając ręce na boki, podnosimy prawą stopę i przy pomocy lewej ręki przenosimy ją na lewą stronę, głowę obracamy w prawo, możemy poczuć jak nasze uda i plecy się rozciągają. Wytrzymujemy tak 30 sekund i powtarzamy 2 razy na każdą nogę.

Godziny przy biurku, za kierownicą, a także wady postawy sprawiają że nasz kręgosłup jest narażony na silne bóle. Jedynym sposobem na pozbycie się problemów jest dbanie o prawidłową postawę ciała przez rozciąganie kręgosłupa i poprawę jego ruchomości. Powyższe ćwiczenia pomogą w złagodzeniu objawów bólowych i pozytywnie wpłyną na poprawę elastyczności naszego kręgosłupa.

You might also like

Comments are closed.

error: Zakaz kopiowania treści!