Najciekawsze i najpopularniejsze przepisy kulinarne w sieci!

Pyszne dietetyczne sałatki z buraków – Możesz je jeść nawet w nocy i nie przytyjesz. Super przepisy

Jedz i chudnij, czyli kilka prostych i niskokalorycznych sałatek, które z pewnością każdemu przypadną do gustu. 

Należy zaznaczyć, iż warzywa wykorzystywane w sałatkach, a przede wszystkim burak znacznie przyśpiesza procesy metaboliczne w organizmie, ale również przyczynia się do oczyszczania wątroby i wpływa korzystnie na trawienie.

Sałatka z buraków z orzechami i suszonymi śliwkami

Do przygotowania tej sałatki będziesz potrzebował takich składników jak: jednego dużego upieczonego lub ugotowanego buraka, 100 g orzechów włoskich, dwie suszone śliwki, dwa ząbki czosnku, dwie łyżki jogurtu naturalnego, jak również sól do przyprawienia.

Sposób przygotowania:

Jeżeli chodzi o sposób przygotowania to w pierwszej kolejności należy namoczyć śliwki w wodzie przez około 30 minut. Następnie należy zetrzeć buraki oraz pokroić śliwki w równe plastry. Gdy już to zrobimy to następnie musimy wymieszać wszystko ze sobą łącznie z posiekanymi orzechami.

Trzeba również pamiętać o dodaniu czosnku, który uprzednio został przepuszczony przez praskę. Na koniec należy wszystko posolić, dodać jogurt i wymieszać.

Sałatka fitness z burakami

Składniki, które są potrzebne do przygotowania sałatki: dwa buraki, jedno jabłko, jedna mała marchewka, jedna średnia cebula, 250 g świeżej kapusty, trzy łyżki oleju roślinnego, dwie łyżeczki octu jabłkowego, jak również sól oraz ulubione zioła do smaku.

Sposób przygotowania:

W pierwszej kolejności musimy obrać dokładnie buraki razem z marchewką. Następnie należy zetrzeć na tarce buraki i marchewkę razem z jabłkiem. Cebulę trzeba pokroić w tak zwane „piórka” i poszatkować kapustę. Tak przygotowane warzywa należy doprawić solą oraz octem i olejem roślinnym, a następnie wszystko ze sobą wymieszać.

Sałatka „Ulepszony pędzel”

Jeżeli chodzi o składniki potrzebne do tej sałatki na należy tutaj wymienić takie produkty jak: jeden duży burak, jedna marchewka, 1/2 korzenia selera, 1/2 średniej głowy kapusty, jedna łyżka soku z cytryny, dwie łyżki sezamu, jak również sól oraz świeże zioła dla smaku.

Sposób przygotowania:

Zaczynamy od cienko posiekanej kapusty. Z kolei pozostałe warzywa należy zetrzeć na tarce. W następnej kolejności musimy wszystko ze sobą wymieszać razem z posiekanymi ziołami, sezamem, sokiem z cytryny oraz olejem roślinnym. Należy również odrobinę posolić dla smaku.

Sałatka warzywna

Składniki: jeden ugotowany burak, jedna ugotowana marchewka, 150 g ugotowanego ryżu, jedna łyżka kukurydzy z puszki, osiem oliwek, jedna łyżka oliwy z oliwek, jedna łyżeczka sosu sojowego, jak również pół łyżeczki octu jabłkowego oraz świeże zioła.

Sposób przygotowania:

W pierwszej kolejności zaczynamy od zetarcia buraków i marchewki. Następnie musimy wymieszać ugotowany ryż razem z kukurydzą. Oddzielnie należy umieścić warzywa, oliwki oraz ryż na talerzu.

Potem trzeba wymieszać ze sobą sos sojowy, ocet oraz olej roślinny. Trzeba pamiętać, iż składniki powinno się wymieszać bezpośrednio przed spożyciem.

You might also like

Comments are closed.

error: Zakaz kopiowania treści!