Najciekawsze i najpopularniejsze przepisy kulinarne w sieci!

Poranne ćwiczenia rozciągające – kilka minut dziennie i zapomnisz o jakimkolwiek bólu, bezsenności i skurczach.

Z wiekiem Twoje ciało traci swoją gibkość i elastyczność i zauważasz, że zakres ruchów jest coraz mniejszy? Podpowiadamy, jak odwrócić bieg czasu i pomóc wrócić do sprawności fizycznej.

Popraw swoje krążenie

Rozciąganie się i stretching mają dobroczynny wpływ na układ krwionośny i poprawę przepływu krwi oraz ciśnienia. Sprawia, że komórki całego ciała, w tym mięśni i ścięgien są lepiej dotlenione.

Poświęcając nawet kilka lub kilkanaście minut dziennie na ćwiczenia rozciągające, poprawiasz też ukrwienie, a tym samym wydajność mózgu, jego zdolności do koncentracji i wydajnej pracy. Dodatkowo dajesz sobie dawkę endorfin i zmniejszających negatywne działanie życiowych stresorów i poprawiających nastrój.

To doskonały sposób na walkę ze stresem i problemami dnia codziennego, a także wyśmienita metoda na aktywację całego organizmu z rana.

Dzisiaj zaprezentujemy Ci właśnie ćwiczenia, które najlepiej wykonywać tuż po przebudzeniu. Dadzą Ci one zastrzyk pozytywnej energii, pobudzą ciało i umysł.

Rozciąganie głowa w dół

Stań wyprostowana z nogami ustawionymi na szerokość ramion. Wyprostowane ręce wyciągaj w kierunku stóp, powoli zaokrąglaj plecy i schylaj się ku dołowi tak, by w rezultacie dotknąć dłońmi podłogi.

To ćwiczenie świetnie rozciąga mięśnie pleców i tylne części nóg oraz rozluźnia ramiona. Jeśli nie jesteś w stanie dotknąć podłogi, daj sobie czas i wykonuj ćwiczenie ostrożnie i powoli. Z każdym dniem zauważysz poprawę.

Rozciąganie nóg i pleców

Usiądź wygodnie na podłodze z nogami wyprostowanymi przed sobą. Celem ćwiczenia będzie schylenie się do przodu tak, by móc chwycić dłońmi stopy. Wykonuj je spokojnie i stopniowo, by nie nabawić się kontuzji.

Rozciąganie z nogami do góry 

To ćwiczenie dla osób nieco bardziej zaawansowanych. W pozycji stojącej schyl się do przodu i lewą dłoń połóż na podłodze. Prawą nogę podnieś do góry i przytrzymaj ja prawą ręką. Postaraj się jak najdłużej utrzymać równowagę, Jeśli nie czujesz się na siłach, powróć do mniej skomplikowanych ćwiczeń.

Ćwicz codziennie rano niezależnie od swojego wieku. To doskonały sposób, by zachować zdrowie i mobilność na dłużej.

You might also like

Comments are closed.